Managing the Fashion Environment

Code UE : USII17

  • Cours
  • 3 crédits

Responsable(s)

Jean-Michel RAICOVITCH

Lionel ROURE

Public et conditions d'accès

  • Bachelor’s Degree holder or equivalent
  • 3 years of professional experience
  • Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800) 
  • This module is in the MBA study track: Fashion Management

Objectifs pédagogiques

  • To provide a background and understanding of management/challenges of the Fashion and Creativity industry, linked to innovation
  • To identify and analyse management strategies
  • To assess and understand trends

Contenu

This module analyses the specificities of the international fashion market such as:
  • Fashion and Space: a specific workshop to illustrate the links between a brand and it’s retail space, including images and communication
  • The brand  heritage: memory as a creative process (en attente d’une phrase rédigée  par l’intervenant)
  • Marketing Strategies (based on Fashion Cases) to highlight the Marketing specificities in Fashion companies.  

Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants

Chargement du résultat...
Patientez
Intitulé de la formation
Type
Modalité(s)
Lieu(x)
Lieu(x)
Lieu(x)
Intitulé de la formation Type Modalité(s) Lieu(x)

Contact

EPN 15 Stratégies - IIM
2 rue conté
75003 Paris
Tel :01 40 27 26 36
Emmanuelle Rochefort
Voir le site

Voir les dates et horaires, les lieux d'enseignement et les modes d'inscription sur les sites internet des centres régionaux qui proposent cette formation

Enseignement non encore programmé