Corporate Strategy
Code UE : US171S
- Cours
- 3 crédits
Responsable(s)
Thomas DURAND
Jean-Michel RAICOVITCH
Public, conditions d’accès et prérequis
- Bachelor’s Degree holder or equivalent
- 3 years of professional experience
- Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800)
L'avis des auditeurs
Les dernières réponses à l'enquête d'appréciation pour cet enseignement :
Objectifs pédagogiques
The course deals with strategy for firms. Its content can actually be extended to other forms of organizations (not for profit, public bodies, hospitals, coops, etc.). The course aims at grasping the various ways to analyze the competitive position of a firm on its market to build a strategy, i.e. a path forward.
The intent is to help students develop some familiarity with complex strategic issues, step back and untangle complexity using analytical frameworks, concepts and tools to build and assess strategic options. This leads to selecting a viable path into the future and elaborating plans to deploy the strategy, allocating resources accordingly. This is about designing a business model and crafting a business plan.
Hence the course is primarily focused on strategic analysis: industry structure, market analysis, strategic segmentation, competitive dynamics and anticipation of potential moves from competitors, technology and regulatory changes, identification of key success factors, sources of competitive advantage, assessment of key resources and core organizational competence, business models and business plans.
The intent is to help students develop some familiarity with complex strategic issues, step back and untangle complexity using analytical frameworks, concepts and tools to build and assess strategic options. This leads to selecting a viable path into the future and elaborating plans to deploy the strategy, allocating resources accordingly. This is about designing a business model and crafting a business plan.
Hence the course is primarily focused on strategic analysis: industry structure, market analysis, strategic segmentation, competitive dynamics and anticipation of potential moves from competitors, technology and regulatory changes, identification of key success factors, sources of competitive advantage, assessment of key resources and core organizational competence, business models and business plans.
Compétences visées
At the end of the course, students are expected to:
1. Understand the theories and concepts presented during the course
2. Be able to use the concepts and tools discussed
3. Assess, document, synthesize and present a case
1. Understand the theories and concepts presented during the course
2. Be able to use the concepts and tools discussed
3. Assess, document, synthesize and present a case
Contenu
- Introduction
- Analysis of Competitive environment
- Foresight and scenario building
- Cost strategies
- Differentiation and Generic Strategies
- Regenerating businesses via innovation
- Technology Strategies
- Added Value Chain and economy of scope
- Competence based strategies
- Corporate Strategy, Portfolio, Strategic Manoeuvers
- Deployment and business plan
Modalité d'évaluation
- Contrôle continu
- Projet(s)
- Examen final
Bibliographie
- Laurence Lehmann- Ortega,Frédéric Le Roy,Bernard Garrette : Strategor
Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants
Rechercher une formation
RECHERCHE MULTI-CRITERES
Plus de critères de recherche sont proposés:
-
Vous pouvez sélectionner des formations, en recherchant une chaîne de caractères présente dans l’intitulé ou dans les index (discipline ou métier visé): ex: "documenta".
Des index sont suggérés à partir du 3e caractère saisi, mais vous pouvez aussi saisir librement tout autre mot . - Les différents items sélectionnés sont croisés.
ex: "Comptabilité" et "Région Grand Est"
- Cette recherche s'effectue à travers toutes les fiches formation, y compris régionales. Les codes de ces dernières se distinguent par le suffixe de la région (ex: «-PDL pour Pays-de-la-Loire» ).
Par défaut, les fiches régionales reprennent le contenu de la fiche nationale correspondante, mais dans certains cas, comportent des informations spécifiques. - Certains diplômes se déclinent selon plusieurs parcours (codés à la fin: A, B,...). Pour afficher tous les parcours, tapez la racine du code (ex : « LG035 »).
- Dans tous les cas, veillez à ne pas insérer d'espace ni de caractère séparateur.
Plus de critères de recherche sont proposés:
- Type de diplôme
- Niveau d'entrée
- Modalité de l'enseignement
- Programmation semestrielle
Chargement du résultat...
Intitulé de la formation |
Type |
Modalité(s) |
Lieu(x) |
|
---|---|---|---|---|
Intitulé de la formation
Executive MBA - Master of Business Administration
|
Lieu(x)
Package
|
Lieu(x)
Paris
|
||
Intitulé de la formation | Type | Modalité(s) | Lieu(x) |
Contact
Voir le calendrier, le tarif, les conditions d'accessibilité et les modalités d'inscription dans le(s) centre(s) d'enseignement qui propose(nt) cette formation.
Enseignement non encore programmé
Code UE : US171S
- Cours
- 3 crédits
Responsable(s)
Thomas DURAND
Jean-Michel RAICOVITCH
Dans la même rubrique
- Accueil
- Actualités de la formation
- Comment se former et se financer?
- Rechercher par discipline
- Rechercher par métier
- Rechercher par région
- Catalogue national des formations
- Catalogue de la formation ouverte à distance
- Catalogue des stages
- Catalogue de l'alternance
- Valider ses acquis
- Notre engagement qualité
- Micro-certifications