E - Business

Code UE : USM311

  • Cours + travaux pratiques
  • 4 crédits

Responsable(s)

Christelle PEZON

Public, conditions d’accès et prérequis

Master in Management MIM M1 Group: Core Curriculum

Objectifs pédagogiques

This course introduces the principles of e-commerce, the various social networks and the main levers (display, search, e-mailing) for online advertising while integrating the concept of acquisition cost. The main principles of site design are presented as well as the important elements of SEO (natural referencing) and the tools of CM (community management).

Contenu

  • What is E-Business?
  • The Evolution of e-Commerce in BRIC Countries
  • Digitalisation of business model
  • Dashboard and KPI to digitalize a BM
  • BM Digitalization and mass consumption product

Modalité d'évaluation

  • Contrôle continu
  • Projet(s)
  • Examen final

Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants

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Contact

EPN 15 Stratégies
2 rue Conté
75003 Paris
Tel :01 58 80 84 24
Mouna Tazi

Voir le calendrier, le tarif, les conditions d'accessibilité et les modalités d'inscription dans le(s) centre(s) d'enseignement qui propose(nt) cette formation.

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