E-commerce and Logistics
Code UE : USM30J
- Cours
- 4 crédits
Responsable(s)
Jean-Michel RAICOVITCH
Elie LIBERMAN
Public, conditions d’accès et prérequis
M2 Master in Management MIM:
- MR13403A Master in International Business and Corporate Development
- MR11802A Master in E-Business and Digital Marketing
Objectifs pédagogiques
The objective of this course is to study the evolution of business models with the appearance of the internet and connected objects. A part of the course is devoted to the impact of digital business models on logistics constraints.
The emergence of the internet has created new business by changing the catchment area of shops. Buyers today are facing a very important choice. The problem is now to capture the prospect and turn it into a customer. Several strategies are being studied (Product dominant logic, Services dominant logic, Data dominant logic).
The course exposes changes in purchasing behavior and internet opportunities, particularly in terms of user tracking and commercial analysis of data.
A presentation and analysis of the business models used abroad will be made by the students. Particular emphasis is placed on the BRICS and the transposition of the European and North American models.
Strategies such as web-to-store, Instant deal, Embedded deals are analyzed to see marketing opportunities. An inventory of online shopping can isolate emerging markets.
A huge part is dedicated to web site analysis and the creation of an online strategy.
In a final part, the course presents the impact of these new forms of purchase on logistic constraints. Many emerging markets (Africa, Asia) are today constrained by the postal distribution network and the lack of a cadastre.
The emergence of the internet has created new business by changing the catchment area of shops. Buyers today are facing a very important choice. The problem is now to capture the prospect and turn it into a customer. Several strategies are being studied (Product dominant logic, Services dominant logic, Data dominant logic).
The course exposes changes in purchasing behavior and internet opportunities, particularly in terms of user tracking and commercial analysis of data.
A presentation and analysis of the business models used abroad will be made by the students. Particular emphasis is placed on the BRICS and the transposition of the European and North American models.
Strategies such as web-to-store, Instant deal, Embedded deals are analyzed to see marketing opportunities. An inventory of online shopping can isolate emerging markets.
A huge part is dedicated to web site analysis and the creation of an online strategy.
In a final part, the course presents the impact of these new forms of purchase on logistic constraints. Many emerging markets (Africa, Asia) are today constrained by the postal distribution network and the lack of a cadastre.
Mots-clés
Contenu
- Introduction to E-business history and main business models
- Digitalisation of business model: principles of innovation and added value of a BM, Dashboard and KPI to digitalize a BM
- Study of BM digitalization and mass consumption product
- Study of BM digitalization and luxury product
- Website and mobile applications strategies
- Logistic impacts
Modalité d'évaluation
Individual and group work, class participation.
Bibliographie
- Simon Kingsnorth (Author) : Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing Kindle Edition by Simon Kingsnorth (Author)
Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants
Rechercher une formation
RECHERCHE MULTI-CRITERES
Plus de critères de recherche sont proposés:
-
Vous pouvez sélectionner des formations, en recherchant une chaîne de caractères présente dans l’intitulé ou dans les index (discipline ou métier visé): ex: "documenta".
Des index sont suggérés à partir du 3e caractère saisi, mais vous pouvez aussi saisir librement tout autre mot . - Les différents items sélectionnés sont croisés.
ex: "Comptabilité" et "Région Grand Est"
- Cette recherche s'effectue à travers toutes les fiches formation, y compris régionales. Les codes de ces dernières se distinguent par le suffixe de la région (ex: «-PDL pour Pays-de-la-Loire» ).
Par défaut, les fiches régionales reprennent le contenu de la fiche nationale correspondante, mais dans certains cas, comportent des informations spécifiques. - Certains diplômes se déclinent selon plusieurs parcours (codés à la fin: A, B,...). Pour afficher tous les parcours, tapez la racine du code (ex : « LG035 »).
- Dans tous les cas, veillez à ne pas insérer d'espace ni de caractère séparateur.
Plus de critères de recherche sont proposés:
- Type de diplôme
- Niveau d'entrée
- Modalité de l'enseignement
- Programmation semestrielle
Chargement du résultat...
Intitulé de la formation |
Type |
Modalité(s) |
Lieu(x) |
|
---|---|---|---|---|
Intitulé de la formation
Master Droit, économie et gestion mention marketing, vente Parcours E-Business and Digital Marketing
|
Lieu(x)
Package
|
Lieu(x)
Paris
|
||
Lieu(x)
Initial
|
Lieu(x)
Paris
|
|||
Intitulé de la formation
Diplôme d'établissement Master of Science in Management Parcours E-business and digital marketing
|
Lieu(x)
Package
|
Lieu(x)
Paris
|
||
Lieu(x)
Package
|
Lieu(x)
Paris
|
|||
Intitulé de la formation | Type | Modalité(s) | Lieu(x) |
Contact
Cnam - IIM - EPN stratégies - Programmes Master in Management (MIM)
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux
Voir le site
Voir le calendrier, le tarif, les conditions d'accessibilité et les modalités d'inscription dans le(s) centre(s) d'enseignement qui propose(nt) cette formation.
Enseignement non encore programmé
Code UE : USM30J
- Cours
- 4 crédits
Responsable(s)
Jean-Michel RAICOVITCH
Elie LIBERMAN
Dans la même rubrique
- Accueil
- Actualités de la formation
- Comment se former et se financer?
- Rechercher par discipline
- Rechercher par métier
- Rechercher par région
- Catalogue national des formations
- Catalogue de la formation ouverte à distance
- Catalogue des stages
- Catalogue de l'alternance
- Valider ses acquis
- Notre engagement qualité
- Micro-certifications