Managerial Behavior and Business Communication
Code UE : US1734
- Cours + travaux pratiques
- 4 crédits
Responsable(s)
Alexis POKROVSKY
Timéa CSASZAR
Public, conditions d’accès et prérequis
Master in Management MIM M2 group: Project Management & Business Engineering
Objectifs pédagogiques
This module enables you, as future managers, to enhance your personal ability to communicate with people in work organization and thus, affords significant levers for finally improving client satisfaction, employee motivation and corporate good will.
Objectives:
1. To become aware of the methodological toolbox and practices of Business communication in order to develop managerial dimension and assume greater responsibilities in managing people & client relationship.
2. To acquire the abilities for self-insurance, personal openness, independent insight, value sharing and welcoming diversity
3. To work on oneself and develop a new approach of the environment avoiding the pitfall of self-centeredness
4. To approach course content and applications in a useful, practical, managerial way.
Objectives:
1. To become aware of the methodological toolbox and practices of Business communication in order to develop managerial dimension and assume greater responsibilities in managing people & client relationship.
2. To acquire the abilities for self-insurance, personal openness, independent insight, value sharing and welcoming diversity
3. To work on oneself and develop a new approach of the environment avoiding the pitfall of self-centeredness
4. To approach course content and applications in a useful, practical, managerial way.
Contenu
How do we think, sense and relate to the world
The basis of work and business communication
Integrating the personal profile of communication
Communicating to manage people:
Basic notions of leadership
Influencing persons and groups
- Brain and thinking processes
- Brain and emotional processes
- Brain and deciding processes
- Language, emotion and ideas
The basis of work and business communication
- Basic tools: communication models
- Processes: communications behaviours and techniques
- Framework of relevant communication
- Neuro-linguistics programming and sensory channel
- Meta-programs and wording
Integrating the personal profile of communication
- Understand and integrate the differences of communication profile
- How people develop their social relationship style,
- How people set up their relation to the time
- How people have a specific decision-making
- How to develop an efficient and dedicated communication strategy
Communicating to manage people:
- How to master an efficient questioning strategy
- How to create a powerful argument to convince
- Organise up-down, down-up and transverse communication
Basic notions of leadership
- Understanding leadership and management
- Organising delegation and create empowerment
- Managing delegation: framework and tools
- Adapting delegation to the collaborators: situational management
Influencing persons and groups
- Basic notions of ethical leadership
- How to use the resources of a group for sustainable organisation
- How to pilot change
- How to create a good allies strategy to gain influence
Modalité d'évaluation
Acquisition of methodological tools (in-class follow-up)
In-class participation
Professor’s discretion
Final examination
In-class participation
Professor’s discretion
Final examination
Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants
Rechercher une formation
RECHERCHE MULTI-CRITERES
Plus de critères de recherche sont proposés:
-
Vous pouvez sélectionner des formations, en recherchant une chaîne de caractères présente dans l’intitulé ou dans les index (discipline ou métier visé): ex: "documenta".
Des index sont suggérés à partir du 3e caractère saisi, mais vous pouvez aussi saisir librement tout autre mot . - Les différents items sélectionnés sont croisés.
ex: "Comptabilité" et "Région Grand Est"
- Cette recherche s'effectue à travers toutes les fiches formation, y compris régionales. Les codes de ces dernières se distinguent par le suffixe de la région (ex: «-PDL pour Pays-de-la-Loire» ).
Par défaut, les fiches régionales reprennent le contenu de la fiche nationale correspondante, mais dans certains cas, comportent des informations spécifiques. - Certains diplômes se déclinent selon plusieurs parcours (codés à la fin: A, B,...). Pour afficher tous les parcours, tapez la racine du code (ex : « LG035 »).
- Dans tous les cas, veillez à ne pas insérer d'espace ni de caractère séparateur.
Plus de critères de recherche sont proposés:
- Type de diplôme
- Niveau d'entrée
- Modalité de l'enseignement
- Programmation semestrielle
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Intitulé de la formation |
Type |
Modalité(s) |
Lieu(x) |
|
---|---|---|---|---|
Lieu(x)
Initial
|
Lieu(x)
Paris
|
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Lieu(x)
Alternance
|
Lieu(x)
La Plaine Saint-Denis
|
|||
Intitulé de la formation
Diplôme d'établissement Master of Science in Management Parcours Project Management
|
Lieu(x)
Package
|
Lieu(x)
Paris
|
||
Intitulé de la formation | Type | Modalité(s) | Lieu(x) |
Contact
Cnam - IIM - EPN stratégies - Programmes Master in Management (MIM)
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux
EPN15, 2 rue Conté bureau 31.2.31
75003 Paris
Tel :00 33 1 58 80 85 64
Sophie Le Liboux
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Enseignement non encore programmé
Code UE : US1734
- Cours + travaux pratiques
- 4 crédits
Responsable(s)
Alexis POKROVSKY
Timéa CSASZAR
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