Trends Management

Code UE : USII16

  • Cours
  • 3 crédits

Responsable(s)

Jean-Michel RAICOVITCH

Lionel ROURE

Public, conditions d’accès et prérequis

  • Bachelor’s Degree holder or equivalent
  • 3 years of professional experience
  • Proficiency in English: (TOEFL IBT 90 or IELTS: 6.5 or TOEIC 800) 
  • This module is in the MBA study track: Fashion Management

L'avis des auditeurs

Les dernières réponses à l'enquête d'appréciation pour cet enseignement :

Objectifs pédagogiques

  • To provide a background and understanding of management/challenges of the Fashion and Creativity industry, linked to innovation
  • To identify and analyse management strategies
  • To assess and understand trends

Contenu

This module analyses the trend setting process and its methodology (trends vs globalization on international markets, innovative marketing trends, different types of Fashion consumers, Fashion sociology and semiotics to understand Fashion needs in society).

Modalité d'évaluation

  • Contrôle continu
  • Projet(s)

Cette UE apparaît dans les diplômes et certificats suivants

Chargement du résultat...
Patientez
Intitulé de la formation
Type
Modalité(s)
Lieu(x)
Lieu(x) Package
Lieu(x) Paris
Intitulé de la formation Type Modalité(s) Lieu(x)

Contact

EPN 15 Stratégies - IIM
2 rue conté
75003 Paris
Tel :01 40 27 26 36
Emmanuelle Rochefort
Voir le site

Voir le calendrier, le tarif, les conditions d'accessibilité et les modalités d'inscription dans le(s) centre(s) d'enseignement qui propose(nt) cette formation.

Enseignement non encore programmé